Ko sedmošolci postanejo naravoslovci

V torek, 22. 09. 2015, smo učenci 7. razredov izvedli naravoslovno-fizikalni dan. Razdelili smo se po skupinah ter pričeli s poskusi. Vsako šolsko uro smo obravnavali eno izmed sledečih tem: ločevanje snovi iz zmesi, zvok, valovanje in optika.

    DSC_0418

Pri ločevanju snovi iz zmesi mi je bila najbolj všeč vaja, pri kateri smo na filtrirni papir narisali rjavo piko ter ga dali v destilirano vodo. V vodi smo ga pustili približno 2 minuti. Ko pa smo pogledali filtrirni papir, je bilo na njem več različnih barv.

DSC_0408

T. i. vaja “pojoči kozarci” nas je pri uri, pri kateri smo obravnavali zvok, zelo navdušila. V kozarec s tankim pecljem smo nalili malo vode. Kozarec smo nato prijeli za pecelj ter z mokrim prstom krožili po obodu kozarca. Zdelo se je, kot da voda kroži, kozarec pa je “zapel”.

Pri temi valovanje je bila zanimiva vaja valovanje na vrvi. Na vsaki strani je nekdo prijel vrv ter jo zanihal levo in desno, potem pa vrv spustil. Na sredini vrvi je bila zavezana mašnjica, ki je bila vedno bliže osebi, ki je nihala vrv.

Pri uri optike sem najbolj uživala pri vaji, pri kateri smo izdelali svojo ‘kamero’. Naredili smo jo iz tulca, navadnega papirja in prosojnega papirja, v katerega smo naredili majhno luknjico. Potem smo skozenj pogledali pravilno obrnjeno številko ena, mi pa smo skozi tulec videli narobe obrnjeno enico.

DSC_0403

Vse delavnice so bile zanimive, predvsem pa smo veliko delali sami in se tako veliko naučili.

 

Besedilo: Maja Grah, 7. b, in Saša Hrast, 8. c

FOTO: ga. Mateja Cuznar Zadnik